INFORMAČNÍ MATERIÁLY PRO PĚSTOUNY #4
Základní požadavky na úspěšnou NRP: PPPD a PP
- (určují se priority v závislosti na věk a možnosti dítěte a souvisí s dobou pobytu dítěte v NRP)
- mít vytvořeny základní stereotypy práce a chování, které uplatní v životních situacích a v profesním životě;
- být motivován účastnit se profesního společenského a kulturního života;
- uplatňovat základní společenská pravidla a normy;
- znát svá práva a povinnosti;
- zvládat jednoduché manuální dovednosti a jednoduché pracovní činnosti vhodné pro pomocné práce v různých profesních oblastech;
- využívat praktické dovednosti při plnění požadavků podporovaného zaměstnání či chráněných dílen;
- znát možnosti svého pracovního uplatnění;
- při práci dodržovat základní hygienické návyky; prvky BOZP, předpisy požární ochrany a ostatní normy a předpisy.
- být schopen chovat se v krizových situacích ohrožujících život a zdraví člověka a účinně vyhledat pomoc kompetentní osoby
- chránit své zdraví i zdraví jiných;
- být schopen spolupráce v pracovní skupině;
- respektovat práci a úspěchy druhých;
- být schopen zhodnotit výsledky své práce a přijmout hodnocení druhých;
- vhodným způsobem vyjádřit své potřeby, názory a požadavky;
- chránit životní prostředí;
- být schopen elementárně pracovat s moderními komunikačními prostředky;
Doporučení pro posuzování dětí v pěstounské péči (PPPD, PP):
- Dítě řeší problémy, na které stačí; známé a opakující se situace se snaží řešit samostatně (na základě nápodoby či opakování).
- Dítě řeší problémy na základě své bezprostřední zkušenosti; postupuje cestou pokusu a omylu, zkouší, experimentuje.
- Dítě užívá při řešení myšlenkových i praktických problémů logických, matematických i empirických postupů; pochopí jednoduché algoritmy řešení různých úloh a situací a využívá je v dalších situacích.
- Dítě si zpřesňuje početní představy, užívá číselných a matematických pojmů, vnímá elementární matematické souvislosti.
- Dítě samostatně řeší problémy; volí vhodné způsoby řešení; užívá při řešení problémů logické, matematické a empirické postupy.
- Dítě aplikuje osvědčené postupy při řešení obdobných nebo nových problémových situací, sleduje vlastní pokrok při zdolávání problémů.
Zdroj: http://www.sancedetem.cz/cs/hledam-pomoc/deti-se-zdravotnim-postizenim/deti-s-telesnym-postizenim/doporuceni-pro-pedagogy-a-psychology.shtml
Find the latest bookmaker offers available across all uk gambling sites -
Bets.Zone - UK Gambling Websites Use our complete list of trusted and reputable operators to see at a glance the best casino, poker, sport and bingo bonuses available online.